Trött Leyla.

Människor nuförtiden. Det enda dom kan göra är att baktala och klaga.. Ni är inte bättre själva, så innan kräver uppmärksamhet se på er själva och kolla ifall ni ens ger. Man måste ge för att få, har ni inte hört det? 

Har ni märkt att, ju snällare man är, desto mer får man ta? Jag pratar inte om mig, bara, utan om andra.. Det är något jag satt och tänkte på idag på tåget. Jag vill inte yttra mig mer än så här pga vissa anledningar. Men det är oftast det som kommer upp på tal när man pratar om vänner och förhållanden. Visste ni att svartsjukan även kan finnas även i ett förhållande? Hemskt och jag har varit med om det. Men då var det mer att jag var snäppet mer kvinna och ville något med mitt liv förutom att jobba natt då och då och livnära mig på mina föräldrar.
Jag gjorde även lumpen! Det var ett stort steg. Så jag tror att det, för ens respektive, blir väldigt svårt att se en slängas in i risker och våga chansa i livet. Vissa är för fega och låter hellre stoltheten förstöra. Jag har alltid varit tydligt med att säga; Du kommer med en nypa salt, en näve tålamod och ett leende :) Det har gett mig de möjligheterna jag fått, får och hoppas på att få längre fram. Så som folk jämnför sig utseendemässigt, så jämnför de sig med andras sätt att vara. Don´t.. Ni kommer alltid stöta på någon som är bättre än er. Och de måhända att de t.o.m är yngre. Hata inte de ni inte kan få, utan sätt upp egna milstolpar. Be om råd istället!
Jag säger inte att folk avundas det jag har men jag vet att det finns minst 1 person som jag gett en tankeställare.


Nu byter jag ämne. Klockan är tjugo över 00 och jag kom hem från lokalen för en stund sedan.. Det blev fint men jag tog sönder ett vinglas! Oh, haha. Jag ska gå och lägga mig eftersom jag ska upp tidigt. Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0