Brev. Haha!

Hallå ni små. Hoppas ni haft en bra vecka..
Jag har haft det lite småjobbigt och vaknat supertrött dom här dagarna! Men har man jobbat 12 intensiva timmar dagligen så känns de i kroppen. Men som tur var så har jag varit ledig dom senaste dagarna och jag har inte alls känt för att sätta mig ner framför datorn. Jag har inte heller haft tid för den delen heller.. Jag har varit med kompisar och haft de mysigt. Jag har även shoppat kläder och skor osv. Imorgon är det dags för mig att jobba. Sen är jag ledig och då bär de av 4 timmar ner till min hemstad med mitt hjärta. Min kusins bröllop äger rum strax och jag längtar massvis. Fick lite småpanik när klänningarna inte hade kommit men som tur var så kom de idag =) till min stora besvikelse så var dom lite för stora :( Okej att jag tränat hårt men jag hade inte räknat med att de skulle ske någon större förändring från att jag mätte mig för ca 1½ vecka sedan och beställt de. Men jag ringde en rätt populär skräddare.... med en klump i magen. För jag behöver fixa klänninge inom 3 dagar!! Men jag tar priset på att övertala människor. Dom flesta nära mig vet hur jag oftast får saker my way pga min "smörighet" haha. Men vet ni? Det lönar sig att vara extra trevlig mot människor som hjälper dig. Självklart så ska man inte sitta och nicka åt människor för att få sakerna gjorda.. Som mina chefer sagt, "Du är duktig på att förhandla och prata". Och rätt som de var så sa skräddaren att han kunde göra prioritering och få den fixad innan onsdag. Så imorgon ska jag in med ena klänning. Den andra kan vänta i och med att jag inte behöver den förens i slutet av denna månad :) Tur!  Nu behöver jag inte oroa mig över det.. Skulle det vara så att den inte gick att fixa så löser jag det själv med lite nålar. Men man vill ju helst ha den fixad.. Slutsnackat om mina klänningar!

Nu ska jag äta lite fruktsallad med havreglass. Haha ifall ni går in i min kyl så ser man nästan bara Sorbet- och havre glassar plus soja youghurt och havredryck med chokladsmak. Det är inte supergott men vad gör man inte när man är laktosintolerant. F*n har man skurit ner på lite kan man lika gärna go all in och dra ner på allt annat. Nu tänker ni säkert att jag har blivit världens vegetarian-dietist. (Nej, jag äter massa kött och kyckling) Men sanningen är att jag mår så himla mycket bättre nu än för några månader sedan. Det "vardagliga intaget" som är så viktigt får jag av annat. Det gäller att vara smart och disciplinerad. Och ABSOLUT INTE kräsen med mat/smak. 
Nej nu ska jag sätta mig i soffan och unna mig i något nyttigt och gott. Idag är det en bra dag.  Njut av era kära! Glöm inte hur viktigt det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0