PINSAMT!

Har ni sett attacken mot Lars Vilks? Jag finner det hela obehagligt.. Hur kan man ge sig på en människa mitt under en föreläsning? Men jag förstår att ni känt er kränkta. Men HALLÅ har ni missat att vi bor i Sverige? Där "yttrandefrihet" är ett faktum? Visserligen så känns det som om samhället fortfarande kämpar hårt för att de ska bli en självklar sak. Men vem är då vi att hindra samhället från att växa och fortsätta kämpa för det? Jag har många gånger varit tvungen att bita mig i tungan för att någon sagt något illa om min tro. Så fort jag säger att jag är katolik så har folk mage att undra ifall min präst tafsat på mig, om det är normalt och ifall de står i "våran" bibel att man ska låtas tafsas av andra? Hur tror ni jag känner mig när folk, mer eller mindre, får det att verka som om det var de Jesus höll på med.. incest och barnsex? Men vet ni vad? Ibland är de bättre att tiga. Att tala är silver men att tiga är guld! Det har ni väl hört innan? Usch. Lägg av nu mer era "vi känner oss förnedrade i samhället". Passar det inte så kan ni ta ert pick pack och dra.. Var tacksamma med det livet gett er och era möjligheter. Jag är och jag kommer fortsätta att vara det.

Min fråga är nu ifall jag kommer väcka uppståndelse med det här inlägget. Men ännu en gång, yttrandefrihet. Ska ni slå mig nu bara för att jag tycker och tänker som jag gör? Vet att Lars Vilks, om någon, gillar att få lite uppmärksamhet. Men jösses, förtjänas han att misshandlas för det? Va?! Nej, ingen gör.

Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0