Hemma från Egypt.

Jag kom precis hem från en av världens bästa resor.. Jag har vandrat, ridit kamel, åkt fyrhjulning och jeep i Sahara Öknen. Jag har sett dom fina templen i Luxor och pyramiderna i Kairo. Jag har korstat nilen och blivit förälskad i landet! Många frågar mig alltid varför jag lägger ner så mycket pengar på "ovanliga" resor.. Men vet ni? Semester är inte att ligga i stranden och inte göra ett sk!t. För mig är semester att äventyra och göra saker man aldrig gjort innan. Jag kan inte nämna någon i min omgivning som sett dom grymma sakerna jag sett i mitt liv. Självklart låg jag på stranden ett antal gånger. Men under parasol i och med att jag och mitt hjärta brände oss ganska rejält första dagen. Men de 2 sista dagarna räckte.. JAG BLEV SVART, haha.

Nu ska jag ta tag i mina papper och min lön som min idiotiska f.d chef strular med och förhoppningsvis är de klart innan jag åker till Spanien. DET blir nog en mer strand resa.. Jag måste faktiskt åka med mina föräldrar också :) Jag firade inte min 22 årsdag med de, utan var i Egypten och fick en oförglömlig dag med den största blombuketten jag någonsin fått, med en romantisk middag och en underbar kväll. Jag saknar redan landet.. Men som sagt, nu återstår lite viktiga saker, sen spanien och sen sätter jag igång med studierna! Jag ska bana väg för min resa efter högskolan.

Det här var som en milstople och jag har ännu en sak att kryssa för i min "Att-göra-lista".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0