sms livräddare.

Tja hörrni! Det blev alldeles för sent för mig att hålla på och skriva massa strunt och ladda upp bilder. Däremot ville jag bara uppmärksamma er om

http://www.smslivraddare.se

Det är en hemsida där du, genom att registrera ditt mobilnummer, kan komma att rädda liv. Ni som har HLR (hjärt-och lugn räddning) utbildning kanske befinner er nära en person som får en hjärtinfarkt eller annat och genom att ha registrerat ert telefonnummer så får ni ett SMS (om ni befinner er inom en radie av 500 meter från personen som kan behöva er hjälp) så att ni snabbt kan ta er till platsen och hjälpa.. Jag rekommenderar det här till alla, med eller utan utbildning, för ni kanske är med någon som kan HLR. Hursomhelst så tycker jag att ni ska ta tummen ur rumpan och bli medlemmar.

Jag fick min sjukvårdsutbildning för ca 2 år sedan och jag tackar än idag för den. Den har hjälpt mer än va ni tror och jag har faktiskt funnits på plats när saker har hänt. Jag önskar bara att fler personer var lika öppna.. Ni anar inte hur mycket en liten simpel sak kan hjälpa och rädda liv. Jag är stolt över den och jag bär mitt certifikat med stolthet!

Godnatt, nu måste jag sova! Imorgon väntar en intensiv träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0