May God Be with U all.

Varför ska jag alltid skämma ut mig?

I söndags träffade jag mitt hjärta. Men innan de så gick jag förbi min gamla kyrka.. I medis. Jag konfirmerades där för sisådär 8-9 år sedan. Självklart har jag varit där efter, men nu hade de gått ett tag så jag åkte in till söder lite innan och gick in i kyrkan. Och ja, gudstjänsten hölls på spanska när jag gick där.

När jag kom in där så var de proppat med folk.
Min första tanke var liksom: " WOW, latin-intaget har ökat rejält!"
Haha, jag var verkligen dum i huvudet den sekunden. Trodde att de BARA skulle vara latinare.
I den vevan fick jag upp ytterligare en dum tanke: "Oj vad gudstjänsten är lång!" 
 Klockan var lite efter 12.30 och jag minns att vi brukade börja tidigt och sluta långt innan 12 slaget..
Iallafall! Jag går in, sätter mig ganska långt fram och börjar lyssna.

Jag förstod inte ett ord av var prästen sa. Men har man någonsin gjort de? Ibland kanske. Men ytterst få gånger.. Sen började alla sjunga. Jag kände mig lite illa till mods för jag förstod inte va dom sjöng. Efter 1 minuts sång så insåg jag.. jag insåg att de inte alls var spansktalande människor omkring mig. Det var, vad jag tror, polacker.
Jag fick panik och det enda jag tänkte på var att gå därifrån innan dom började skaka hand och säga " May Peace Be With You".. Jag skriver på engelska för att jag har inte en aning om hur man säger på svenska. Men ni förstår :)

Precis när jag tar min jacka så börjar folk skaka hand och jag blev röd som en kräfta och visste inte vart jag skulle ta vägen. Ni som varit med mig i pinsamma stunder vet hur nervös, skakig och RÖD jag blir!

Mannen som stod brevid mig tog min hand och sa något på ett språk jag inte kunde. 3 till hälsade på mig och istället för att jag skulle säga något på engelska, svenska eller bara LE åt dom. Så mumlade jag något som inte ens jag uppfattade. Det kanske gick på 5 sekunder men de var banne mig dom längsta i mitt liv.

Säg vad ni vill, tyck vad ni vill. Ni kanske inte tycker att de var farligt.
Men jag var där och JAG SKÄMDES!!

Nu ska jag sova. Jobbat massor och har massa jobb framför mig. Fick en saftig lön också. Men jag ska spara spara spara spara =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0