Astronaut Leyla

Jag har precis sett "What happends in vegas.." för 2 andra gången. Jag skrattar alltid så mycket när jag ser den filmen, ha ha. Varvar ner me lite nyheter nu.. Blev lite nervös över influensan efter att en vän till familjen kanske har drabbats. + att min mamma är nojig # 1 och har gått runt hemma och bet alla smörja in händerne me alcogel.


Nu ska jag lägga mig för jag ska nämligen försöka vakna halv fem och försöka få en skymt av Fuglesang lyfter =) .. Håller tummarna! När jag var liten ville jag faktiskt bli astronaut. Tvingade pappa köpa böcker och teleskop till mig. Eftersom jag är den hans enda dotter(har bara bröder) så fick jag som sagt som jag ville.
Något jag däremot inte gillade var kometer, asteroider osv. Varje gång jag kom till de kapitlet så blundade jag och bläddrade förbi.

En natt så hade jag läst skulle vara en "minnesvärd natt" för stjärnälskare och eftersom jag var liten och envis så övertalade jag mamma att låta mig vara uppe till sent och kika med min stora teleskop. Det var världens vackraste natt... i 5 sek. Sen såg jag en STOR j*vla stjärna som jag trodde va en asteroid och med den dog mina drömmar. Jag slängde teleskopen dagen efter och såg aldrig mer upp igen.


Vi hörs 04.30..  Nu måste jag ta reda på vilket håll söder är. Undrar ifall jag kan rota fram någon gammal kompass från lumpen?..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0